Verkkokaupan valvonta & kehittäminen
Verkkokauppa edellyttää valvontaa ja kehittämistä
Verkkokaupan jatkuva valvonta ja kehittäminen on tärkeää, sillä toimintoihin ja sisältöön liittyvät virheet vaikuttavat välittömästi asiakkaiden konvertoitumiseen ja lisäävät negatiivista asiakaspalautetta. Kun bugeihin ja puutteisiin reagoidaan nopeasti, tai parhaassa tapauksessa jo proaktiivisesti, saadaan vahingot minimoitua ja toiminnan tulokset maksimoitua.
Verkkokaupan lokalisointi Suomessa
Verkkokaupan toiminnan laajentuessa uusille alueille jää lokalisointi usein turhan vähälle huomiolle. Monet yritykset yksinkertaisesti kopioivat alkuperäisen verkkokaupan sekä toimintamallin, ja julkaisevat sen sellaisenaan olettaen, että se mikä toimii heidän päämarkkina-alueellaan toimii myös muissa maissa. Näin ei kuitenkaan ole, sillä jopa naapurimaiden välillä voi olla suuriakin eroja esimerkiksi asiakkaiden mieltymyksissä maksu- ja toimitustapojen suhteen, asiakasviestinnän tyylissä ja verkkokauppaan liittyvissä säädöksissä ja laeissa. Näiden asioiden huomioimatta jättäminen vähentää myyntiä, aiheuttaa tyytymättömyyttä asiakkaiden keskuudessa ja voi pahimmillaan johtaa sanktioihin viranomaisten toimesta.
GDPR sekä suomalaisen verkkokaupan lait ja säädökset
EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) voimaantulo keväällä 2018 herätti yritykset tarkastelemaan toimintaansa ja on parantanut huomattavasti henkilötietojen tietosuojaa ja hallittavuutta. Suhtaudumme lakien ja säädösten noudattamiseen erittäin vakavasti, ja otamme toiminnassamme aina huomioon sekä paikalliset että kansainväliset vaatimukset.
Monikaan yritys ei tunne toisen maan paikallisia lakeja ja säädöksiä, mistä voi koitua suuriakin ongelmia. Tiesitkö esimerkiksi, että yli 22-prosenttisten alkoholijuomien mainonta on Suomessa kielletty ja tämä koskee myös kyseisten alkoholibrändien oheistuotteiden myyntiä? Tai tiesitkö, että sanan ”ilmainen” käyttäminen markkinoinnissa on Suomessa kiellettyä, mikäli ”ilmaisen” edun saaminen edellyttää toisen tuotteen tai palvelun ostamista?
Tiimimme tuntee suomalaisen verkkokaupan ja asiakkaiden vaatimukset, ja annamme tämän tietotaidon mielellämme myös sinun yrityksesi käyttöön.